Zeytinburnu Kültür ve Sanat Merkezi’nde gerçekleşen program Yusuf Özkan Özburun’un, yazar Cevdet Said’in kitabına konu olan ve kitaplarda Habil ve Kabil kardeşlerin hikayesi olarak ayrıntılı bir
şekilde rivayet edilen kıssanın Kur’an-ı Kerim’de isimlerle yer almadığını belirtmesiyle başladı. Maide Suresi’nin 27’en 30. Ayetine kadar Habil ve Kabil’den “Adem’in iki oğlunun” diye bahsedildiğine
değinen Özburun, “Habil ve Kabil’in, yani Adem’in iki oğlunun birbirine zıt iki kardeş oldukları konusunda malumatımız var. Ayette Müslümanlara örnek olarak gösteriliyorlar. Kıssalarda Habil ve Kabil’in İklima için kavga ettiği ve kurban kestiği anlatılıyor. Ayete göre ise, “Onlar Allah’a yakınlaştıracak kurban sunmuşlardı.” diyor. Habil ve Kabil kardeşler Allah’a yakınlaşmak için kurban kesmişlerdir ve birinin kabul olmuş, diğerinin olmamıştır. Bunun nedeni Kabil’in kendi kurbanına çok güvenmesi, kibre kapılmasıdır. Kurbanı kabul olmayınca da Rabbine gizli öfkesini kardeşine yöneltmiştir. Ve ona “Seni elbette öldüreceğim.” demiştir.” diyerek Kabil çizgisinde olan insanların ibadetlerini, dualarını Allah’a şart koyarak yaptıklarını anlattı.
“Rabbini noter makamı gibi algılayan insanlar var. Benim duamı kabul etmedi diye gizli öfkeye kapılırlar. Her şeyin kendi arzularına göre olmasını isterler. Halbuki Allah’a şartla gidilmez, koşulsuz gidilir.” Diyen Özburun, kitapta anlatılan Kabil’in tehdidine karşı Habil’in tavrını özetledi.
“Kabil gibilerde kendi isteklerini aleme mühendis kılma arzusu var. Bugünün dünyasında stres dediğimiz kavramın altında yatan duygu budur. Kadere gizli itiraz edenler, yaradılışına razı olmayanlarda stres ve öfke baş gösterir. Kaygının ilacı rızadır. Vazifemizi yapıp, gerisine karışmamaktır. Habil, Kabil’e kurbanının kabul olması sebebini “Allah ancak takva sahiplerininkini kabul eder” diyerek anlatıyor. Kabil Allah’ın iradesine itiraz ediyor. Öfkesini kardeşine yöneltiyor. Habil ise “Yemin ederim ki beni öldürmek için elini uzatırsan, ben sana elimi uzatmam.” Diyor. Yani Habil mazlum olmayı tercih ediyor, zalim olmayı reddediyor. Müslümanın ölçüsü budur. Müslüman mazlum olur ama zalim olmaz.” diyen Özburun, bu tavırdan, Müslüman pasif olsun gibi katı bir pasifizm görüntüsü çıkarmamak gerektiğini de ayrıca vurguladı.
“Kitap bize Müslümanın sözle kardeşlerini düzeltmesi, tebliğde bulunması gerektiğini anlatıyor. Habil tebliğcidir. Kardeşine Allah’ın ona vereceği cezayı hatırlatır ve kendi kaderine teslim olur. Fakat düşmanlarımıza karşı bu tavrı sergilememiz manasına gelmiyor. Öyle olsaydı Hz. Peygamber cihat etmezdi.” diyen Yusuf Özkan Özburun, Habil ve Kabil kardeşler örneğinden yola çıkarak Müslümanların birbirine davranış ölçülerini belirlemeleri için kitabı okumanın büyük fayda sağlayacağını söyledi.
Söyleşi sonunda dinleyicilerinin bu konudaki sorularına da incelikle cevap veren Özburun, Nisan ayında Zeytinburnu Kültür ve Sanat Merkezi’nde Seyyid Hüseyin Nasr’ın İslam ve Bilim kitabını
tanıtacak.
Özburun: “Müslüman mazlum olur, zalim olmaz.”
Yazar Yusuf Özkan Özburun, Zeytinburnu Belediyesi’nin düzenlediği Kırkambar Kitap Okumaları söyleşisinde 31 Mart Pazar akşamı Suriyeli düşünür, yazar Cevdet Said’in Adem’in Oğlu Habil Gibi Ol kitabını tanıttı. Habil ve Kabil kardeşlerin şahsiyetini de anlatan Özburun; “Müslüman mazlum olur ama zalim olmaz.” dedi.
YORUM EKLE
1
Meclis Doksan Artı 3'de karıştı
2
Fesleğen bahane halkın içinde olmak şahane...
3
Otizim için renkli eller
4
Fesleğen coşkusu bu sefer'de Beştelsiz'de
5
Güzel teyze hakka yürüdü
6
Avrasya Feshane Hatay günlerinde
7
Emniyet sadece asayişe değil spor’a da zaman ayırıyor...
8
2 Fransızla birlikte olduk
9
İşte Akil Adamlar Listesinin Son Hali
10
MFÖ üyesi kansere yakalandı
SON DAKİKA HABERLERİ
ANKETTüm Anketler
NAMAZ VAKİTLERİ
İMSAK
06:28
GÜNEŞ
07:58
ÖĞLE
12:57
İKİNDİ
15:23
AKŞAM
17:45
YATSI
19:10